MEZOTERAPİ

BÖLGESEL ZAYIFLAMA

Beden yapısı açısından herkes doğarken aynı şansa sahip değildir. Kilo problemi yaşayan kişilerin büyük bir çoğunluğu bölgesel fazlalıklarından şikayetçidir. Eğer sizin de zayıflarken yüzünüzün, kollarınızın ve üst bedeninizin zayıflamasına rağmen, haşmetli kalçalarınız bir türlü zayıflayamıyorsa, göbeğiniz gösterdiğiniz zayıflama azminize rağmen bir türlü daralmıyorsa ya da kilo verdikçe yüzünüz iyice incelip, küçülüp güzelliğini kaybederken göbeğiniz, kalçalarınız, basenleriniz, üst bacaklarınız incelmiyorsa mezoterapi kurtarıcınız olabilir.

Mezoterapinin en sık uygulanma nedenleri şu şekildedir;

-Üst ve alt bedenin yapısal olarak birbirinden farklı ölçülerde olması

-Diyet ve spor yapıldığı halde yağ yakıcının az olması

-Bazı ilaç ve hormon sorunlarının metabolizmayı yavaşlattığı durumlar

Mezoterapinin 1 küründe istediğiniz bölgeden, yaklaşık olarak 2-4 beden, başka bir deyişle 10-20 cm arasında incelebilirsiniz.

Mezoterapi vücut yağ oranını düşüren ve yağ-kas dengesinin kurulmasına yardımcı olan bir tedavidir. Çünkü hedeflenen bölgeden incelme sağlar. Bu ise bel çevresi genişliği, metabolik sendroma yakalanma ve kalp krizi açısından çok önemlidir. Bel çevresi genişliğinin üst sınırın kadınlarda 78 cm erkeklerde 90 cm olduğunu hatırlatalım.

MEZOTERAPİ NEDİR ?

Mezoterapi, bölgesel tıbbi veya estetik problemler için minicik(4mm) iğnelerle kokteyl denilen bitkisel veya bitkisel olmayan sıvı karışımlardan azar azar miktarlarda kullanarak cilt içine veya hemen cildin altına yüzeyel olarak mikro enjeksiyon yoluyla acısız ve yan etkisiz uygulama tekniğidir. Tedavinin uygulandığı cilt katmanı mezoderm yani cildin ortası, içi anlamına gelmektedir. Bu nedenle tedavinin adı da mezoterapi olmuştur.

Mezoterapi Fransa’dan dünyaya yayılan bir bölgesel yağ eritme tedavi yöntemidir. Zamanla daha yaygın olarak olarak kullanılan bu yöntem 1987’de de resmi bir tedavi halini almıştır. Günümüzde mezoterapi Fransa’dan Avrupa ülkelerine, A.B.D. den Brezilya’ya kadar gelişmiş birçok ülkede ağrı tedavisi, spor hekimliği, estetik tıp ve kozmetik dermatoloji amaçlı uygulanıyor.

Mezoterapide çok çeşitli bitkisel olan veya bitkisel olmayan içerik maddeleri vardır. Ör. Enginar özü, yonca özü, kafein, dolaşım düzenleyiciler, antisikatrizanlar, vitaminler, antiaging ürünleri, antioksidanlar, analjeziklikler, L'Carnitine amino asitleri, omega 3 türevleri, bikarbonat, ph dengeleyiciler, mineraller, diüreitikler, kas gevşeticiler, mikro dolaşım uyarıcıları, pantoteik asitler gibi saç kuvvetlendiriciler kullanılabilir. Hangi ürünlerin kullanılacağını ihtiyacınıza göre doktorunuz belirler. B

MEZOTERAPİ NASIL UYGULANIR ?

Mezoterapi tedavisinde bir kür 8 seanstan oluşur. Her seans ortalama olarak 5 dakika sürer. Eğer hem kilo vermek, hem bölgesel olarak incelmek isterseniz haftada bir kere olmak üzere 8 hafta süreyle tedaviye devam etmek gerekir. Sadece belli bir bölgeden kilo vermeden incelmek isterseniz haftada 2 seans olmak üzere 5 hafta süreyle tedaviyi tamamlamanız yeterlidir. Tedavinin etkileri beşinci seanstan sonra çevrenizdekiler tarafından rahatlıkla fark edilmeye başlar. Mezoterapinin 1 küründe 2-4 beden incelebilirsiniz.

MEZOTERAPİ NASIL İNCELTİR?

Tedavi bazen manuel ( elle ) bazen tabanca denilen tekli 3’lü veya 5’li iğneli bir aletle uygulanır.Ancak elle manuel uygulamada hasta daha konforludur,neredeyse hiç acı duymaz ve kanama olmaz. Tedaviden sonra 4 saat boyunca mikrop kapılmaması için havuz veya küvete girilmesini önerilmez ancak duş almak serbesttir.

Üstelik bazı kişilerde kilo bile vermeden nasıl mezoterapi sonrasında ince bir görüntüye kavuşurlar? Basitçe anlatmak gerekirse enginar özleri, yonca özleri ve vitamin kokteyli çok ince, acısız iğnelerle cilt altına mikro enjeksiyon yöntemiyle verildiği zaman yağlar sıvılaşır, akışkanlaşır, yumuşar ve hücre geçirgenliği de arttığı için hücre dışına sızar, akar. Bu sırada damar dolaşım hızı artar, böylece yağlar hücre dışında lenfatik dolaşım vasıtasıyla toplanır ardından büyük dolaşıma katılır. Kan böbreklerden geçerek temizlenirken yağlar da idrar yoluyla atılır. Mezoterapi sırasında özel bir beslenme uygulanır. Yağ, şeker ve alkol kısıtlanırsa netice oldukça iyi olur. Kısıtlanmazsa gene netice alınır ancak incelme yaklaşık 10-20 santimetreden yaklaşık 6-7 santimetre seviyelerine kadar düşer.

MEZOTERAPİNİN KULLANIM ALANLARI NELERDİR?

Selülit, yüz gençleştirme, kronik kas spazmları, akut tendinit , kronik fibromyalji, hipertrofik skar veya keloid ,alopesia (saçsızlık), çeşitli saç tedavileri, çeşitli romatizmal hastalıklar, gut ,migren, obezite, spor yaralanmaları, temporo-mandibuler (çene kulak bölgesi) ağrı sendromu, bölgesel yağlanma ve antiaging amaçlı mezoterapi uygulamaları gerçekleştirilebilir.

Ağız yoluyla basit bir ilaç aldığınızda bile vücut ilacı atarken istenmeyen sistemik etkiler görülebilir. Mezoterapide ise tedavinin amacı; mümkün olan en az miktarda bitkisel ekstre, solüsyon veya ilaç dozu ile etkisi istenen organda yüzeysel uygulamayla maksimal konsantrasyonu yakalamak ve vücutta herhangi bir sistemik etki oluşturmamaktadır. Oysa ağızdan basit bir tablet aldığınızda bile vücut onu atarken sistemik etkiler görülebilir.