ORGANİK ve KİMYASAL PEELİNG

ORGANİK PEELİNGLER

Peelingler cilt gençleştirmede başarıyla kullanılan ürünler .Peeling cildin üstündeki hasarlı tabakayı soyarak alttan taze cildin gelmesini sağlayan bir yöntemdir.

Kimyasal peelingler ciltte ciddi bir soyma yaparak cildi gençleştiriyor ve belirgin olarak görünümü iyileştiriyor. Fakat sonrasındaki komplikasyonlar ve cildi korumak bazı hasta grupları için zor olduğundan daha yumuşak peeligler de tercih edilebiliyor.

Bu peelingler ise;

-Enzim peeling

-Milk peeling

-Anti-aging peelingi

-Akne karşıtı peeling,

-Leke açıcı peelinglere kadar kadar geniş bir çerçevede kullanılıyor.

Pelling cildin kremi tutabilme kapasitesi de gözle görünür oranda artacaktır. Cilt daha pembe ,parlak ,yumuşak ,berrak ,gergin ,elastik olacak kısaca bebeksileşecektir !.Bu sebeple anti-aging amaçlı 30'ların ortalarından itibaren yapabileceği gibi uzun süre sigara kullanmış kişilerin de yaşlanma etkilerini gidermede etkilidir.

Uygulanan formlar glikolik asit (AHA),milk peelig (laktik asit,asetil salisilik asit ve hafif kombinasyonları) ve TCA( trikloroasetik asit)dır.Tabii tüm bu ürünler ihtiyaca göre farklı yoğunluklarda üretilir. Örneğin

- Anti-aging amaçlı,leke tedavisine özel ya da hassas ciltlerde uygulamalar,

- Ergenlik sivilceleri ,yağlı-sivilceli ciltler ,görünür gözenekli ciltler ve aşırı sebum üreten ciltlerin dermatolojik temizliği gibi durumlarda( Glikolik asit 2 haftada bir ortalama 4 kez tercih edilir. Bu tarz tedavilerin yapıldığı hasta grubu daha çok 20-30 yaş arası),

- 30 lardan sonra ise ciltte hamilelik ,güneş lekeleri ,pigmentler, benekler oluşabiliyor.Bu durumda lekenin derinliğine göre TCA içerikli peeling tercih edilir. (Leke tedavisi çoğunlukla sadece 1 seans , daha sonra yaklaşık 1 ay kadar etkiyi güçlendirmek ve cildin yeniden yapılanmasına destek olacak kremler evde kullanılıyor).

- Anti-aging için ise 30 ların ortalarından itibaren yaşlanmaya başlayan ciltte sigara içenlerde, bazı lekelerde , kırışıklarda ,akne ,elastikiyet kaybı, güneş lekelerinde ise tercih edilen farklı yapıda bir TCA (Bu tedavi sonrası da yaklaşık 1 hafta özel bir krem kullanılması etkiyi artırıyor .Anti-aging amaçlı peelingler kişiye göre bazen 1 seans yeterli olurken bazen 15 günde bir 4 seans gerekebiliyor)

- Cildi canlandırmak,parlaklık,gerginlik kazandırmak için hafif bir peeling olan milk peeling 25li yaşlardan itibaren cildin durumuna göre ,mevsim fark etmeden yapılabilir.

- Peeling tedavilerinden sonra ışık tedavileri ve seans bitirirken yapılan altın maske uygulaması tedavilerin etkinliğini artırır.Birkaç yıl öncesine kadar kimyasal peelinglerin hiçbir formu yazın uygulamıyordu ancak günümüzde hafif peelingler yazın da yapılabiliyor.Kimyasal peeling de diğer medikal-estetik tedaviler gibi çok az zamanınızı alan (yaklaşık 20 dakika) , tedavi sonrası işinize dönebileceğiniz, cildin yenilenmesi için gerekli soyulmayı maskeleyeceğiniz bir tedavidir.