HANGİ BİTKİ NE İÇİN ?

Birçok fitoterapi bitkisi doktor tarafından özel olarak kuru drog,taze öz,tentür vb şeklinde hazırlanabilir. Ancak biz burada evde basitçe hazırlayabileceğiniz , zararı olmayacak birkaç öneriye yer vereceğiz.Nasıl kalp ilacını,anti depresanı ,antibiyotiği belli doz ve şekilde alıyorsanız tıbbi fitoterapi ürünlerini de fitoterapi eğitimi almış doktorunuzun önerileri doğrultusunda almalısınız. Aksi halde ölüme varan çok ciddi reaksiyonlarla karşılaşılabilir.

EKİNEZYA bilinen en kuvvetli immun stimulan ajandır.Alerjik reaksiyonlara karşı vücut direncini artırır ve enfeksiyonların tekrarını önler.Anti-viral ve anti-enflamatuar etkisi de vardır.

Ekinezyayı hastalanmamak için günde 1 poşet hazır çay

ANCAK hiçbir şekli 2 aydan uzun süre kullanılmamalıdır.Hamileler,emzirenler,MS hastaları, Tip 1diabetliler ,polen alerjisi olanlar kullanmamalıdır.

GEVEN OTU ile ilgili yapılan son çalışmalar kanser önlenmesi ve tedavisinde klasik tedaviyle birlikte kullanılabileceğini gösteriyor. Ancak bazı kemoterapi ilaçlarıyla etkileşebileceği için mutlaka onkoloğun gözetimi altında kullanılmalı. Aksi takdirde toparlanamayacak yan etkiler gözlemlenebilir.

ÇÖREK OTU bağışıklık sistemini güçlendirici,kalp güçlendirici,ödem attırıcı,iştah açıcı özelliklerdedir.Alerjilerde,bronşitte,menstrüasyon (adet)düzensizliklerinde etkili olur. Günde 1 yemek kaşığı tohum ezilmeden ve balla birlikte yenebilir.Fazla miktarının zehirlenme yaptığı bilinmektedir.

GİNG-SENG yaşlılık belirtilerinin geriletilmesinde,uykusuzlukta,bağışıklık sistemini desteklemek ve zindelik için,afrodizyak amaçlı kullanılabiliyor.

ANCAK yüksek dozda ve uzun süreli kullanımda hipertansiyon, sabah ishali,taşikardi gibi yan etkiler oluşabiliyor.

Ging-seng meme kanseri tanısı almış kadınlarda,hipertansiyon hastalarında,şeker hastalarında,kanda pıhtılaşma sorunuyla ilgili ilaç kullananlardave MAOİ ilacı kullananlarda ve menopozdavajinal kanamalara yol açabileceğinden kullanılmamalı.

CEVİZise lipid ve kolesterol düşürücü olarak halk arasında zaten kullanılıyor.

1 bardak suyun içine birkaç iri parçalanmış ceviz konur ve kapağı kapalı olarak bir gece bekletilir.Sabah aç karnına bu su bir defada içilir ve cevizler yenir.Hergün tekrarlanan bu uygulamanın hiçbir yan etkisi yoktur ve düzenli kullanımda hastaların çoğunun kolesterolleri düşmüştür.

Bağışıklık sistemi kuvvetlendirecek kür
Malzemeler
Bir çay bardağı taze zencefil dilimlenmiş
İki çorba kaşığı zerdeçal tozu
Bir adet kabuklu limon
2 su bardağı bal

Cam kavanoza limon, zencefil ve toz zerdeçal konulup üzerine bal dökülür,12 saat buzdolabında bekletilir. 12 saat sonra karışımdan çıkan su süzülür. Sabah, öğlen, akşam içilir.

1-5 yaş: Bir çay kaşığı
5-16 yaş:Bir tatlı kaşığı
16 yaşından büyükler:Bir çorba kaşığı.